Om oss

Om TeleOffice
TeleOffice levererar kommunikations-lösningar till företag och offentlig sektor. Vi har 25 anställda med kontor i Stockholm och har idag många större kunder och även många mindre med höga krav om tillgänglighet och service. Företagsledningen har över 30 års branscherfarenhet.

Vi ser oss själva som ett offensivt och nytänkande företag, vi har utvecklat ett koncept där vi säljer produkten Customer First där vi samlar alla kanaler bla telefoni, chat, sociala medier och mail i samma system. Vi utför anpassade lösningar för våra kunder där de kan styra hur de vill att Customer First ska se ut och agera för en optimal kundupplevelse.

TeleOffice främsta styrka är personalen och den inställning som medarbetarna har till sitt arbete. Den finns en stark vilja att prestera bra resultat, att utvecklas i sin roll, att ge det lilla extra när det behövs och inte minst att ha roligt på jobbet. Allt detta skapar förutsättningar för att nå toppresultat. 

Vårt huvudmål är att utveckla egna tjänster där vår erfarenhet har gjort det möjligt att utveckla produkter som är marknadsledande. 

Vi har lyssnat på kunderna sedan 1991 och utvecklat marknaden med nya tjänster.
1991 startades TeleOffice för att lösa problemet som många företag stod inför. Samtalen kopplades via en telefonist och det fanns ingen automatisk fördelning av samtalen. TeleOffice löste det genom att införa direktnummer och smart samtalsfördelning.

1997 Startade vi ”TeleOffice Direkt” som idag är Tele2 Direkt. Det var ett nytt koncept .  “Att leverera tillbehör på 4 timmar”

2000 Startade vi KST ”Kommunikation som tjänst” Betala per användare Idag är det en standard på marknaden i Sverige och nu på senare år även i Europa.

2000 Lanserade vi tillsammans med Europolitan Flate rate ( Fastpris för samtal, sms och data). Första kunden var Carlsberg.

2019 Startade vi Customer First Web ”Bemannad hemsida som är öppen för kommunikation i alla kanaler” som kommer att förändra marknaden eftersom att du kan skapa en levande kundservice på nätet. 

2020 Lanserade vi ”Customer First” organisering av ärende och kommunikation alla kanaler.

Vill du boka in en workshop?

Tillsammans skapar vi ett underlag för en utvecklingsplan, utan kostnad.

Arbetsmail
När passar en workshop? Den tar minst en timma